+++ منتدي الشباب الجامعة المسيحي+++
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

+++ هذا المنتدي مخصص للشباب الجامعي المسيحي في الجامعات المصرية و برجاء من كل الزوار التســـــجيل +++

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

رسالة تشجيعية فى الامتحانات

كاتب الموضوعرسالة
mina figo
عضو نشيط
عضو نشيط
mina figo

ذكر
السكن و الديانة : egypt giza
الجامعة و الكلية و السنة الدراسية : تانية تجارة جامعة القاهرة
الهوايات : football swimming

رسالة تشجيعية فى الامتحانات Empty
مُساهمةموضوع: رسالة تشجيعية فى الامتحانات   رسالة تشجيعية فى الامتحانات I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 12, 2007 4:23 pm

رسالة تشجيعية فى الامتحانات - فيك أحتمى
احبائي.. احنا داخلين علي وقت كتير ما بينجح ابليس انه يفقدنا فيه سلامنا، أو يملانا بالخوف والشك فى حب الله لينا.. لكن النهاردة أنا عندي دعوة مختلفة ليك.. مش بس في وقت امتحاناتك لكن في كل حياتك.. والدعوة دى هى انك تحتمى في الأقوى !! الى يقدر يغلب ابليس القوي.. ده الى قال عنه داود في وقت هو كان متضايق فيه وتعبان انه:

أرسل من العُلي فأخذنى.. نشلنى من مياة كثيرة.. أنقذني من عدوى القوى ومن مُبغضى لأنهم أقوي مني (مز18: 16)

أوعي تكون ناسي إن الرب هو الجبار في القتال.. أوعي تكون ناسي انه لا يكذب من جهة أمانته، وانه حتي لو إحنا مكناش أمنا هو هيفضل أمين.. أوعي ترفض الدعوة انهاردة.. احتمي في القوي وقوله يارب أنا بحتمي فيك من خوفي وضعفى وقلقى واستسلامى وهتشوف هو هيعمل معاك ايه..
انا نفسى أكلمك كمان عن الله اللى محبته بتستر ضعفى وبترفع حتى وأنا اللي غلطان.. أوعي تفتكر إنه مش هيساعدك في امتحاناتك لأنك مكنتش أمين في علاقتك معاه الوقت اللي فات.. حتي لو كنت بعيد عنه الوقت اللي فات هو بيدعوك النهاردة عشان تيجى ويكون شهر الامتحانات ده شهر عسل بينك وبينه..

ويكون شهر الامتحانات ده شهر عسل بينك وبينه
يوريك فيه مجده ومحبته ليك.. تحب تتمتع بالوقت ده مع الله المحب؟؟ ولا أنت مستمتع بالخوف والقلق ؟؟؟ إديله شوية من وقتك في وقت امتحاناتك وهو هيقدّر ده جدا !! أوعي تقول أنا مش فاضي لربنا اليومين دول أصلي الامتحانات خلاص وأنا لازم مضيعش ثانية... أقعد معاه وشوف هو هيبارك وقتك إزاى
http://www.unvchgroups.mam9.com

رسالة تشجيعية فى الامتحانات
صفحة 1 من اصل 1